Zabezpieczenie antykorozyjne

Rdza jest wyjątkowo podstępnym wrogiem zmotoryzowanych. Widoczne na lakierze ogniska korozji najczęściej są ostatnim etapem procesu niszczenia blachy. Proces utleniania rozpoczyna się w niewidocznych zakamarkach karoserii. Gdy zauważamy skupisko rdzy i próbujemy naprawić zniszczenia, szybko odkrywamy, że naruszona została blacha o sporej powierzchni.

Korozji uniknąć nie sposób. Mikropęknięcia fabrycznej konserwacji, zarysowania, woda i wysypywana na drogi sól sukcesywnie dokonują dzieła zniszczenia. Tempo rozwoju korozji można jednak znacząco spowolnić. Wystarczy poprawić fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne. Rdza w pierwszej kolejności pojawia się na krawędziach i łączeniach elementów oraz w profilach zamkniętych – te miejsca koniecznie trzeba zakonserwować.

Warto zwrócić uwagę, że dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne nie tylko wydłużą trwałość stalowych i aluminiowych elementów pojazdu, lecz także podniosą wartość auta przy odsprzedaży. Sprzedaż samochodu ze śladami korozji bywa często utrudniona.