Zawieszenie

Zawieszenie składa się z trzech grup elementów:

  • Elementy tłumiące
  • Elementy sprężyste
  • Elementy wodzące

WAHACZ

Wahacz – to jeden z elementów zawieszenia który występuje w każdym samochodzie. W każdym samochodzie występuje kilka wahaczy min: górny wahacz, dolny wahacz. Wahacze najczęściej wymieniane są z powodu korozji, pęknięcia lub zgięcia wahacza wtedy trzeba udać się do naszego serwisu w celu wymiany wahacza lub tulei wahacza (metalowo gumowej), która także jest elementem wahacza, żeby nie stwarzać zagrożenia na drodze dla siebie oraz innych kierujących.

Tuleje wahacza – Tuleje wahacza zwane są również silent blockami. Odgrywają także ważną rolę w wahaczu ponieważ są bezpośrednio połączone miedzy zawieszeniem a karoserią samochodu. Nowe tuleje poprawiają nam komfort jazdy poprzez stabilność pojazdu. Tuleje zużyte objawiają się stukami na wszelkich nierównościach oraz złym komfortem jazdy oraz szarpaniem przy ruszaniu.

Łącznik stabilizatora – jest to element który łączący stabilizator z wahaczem lub bezpośrednio z amortyzatorem. Jest on również bardzo ważnym elementem naszego zawieszenia gdyż zmniejsza przechył kół na zakręcie oraz przenosi przyczepność na wszystkie koła. Objawem wybitego łącznika jest „głuchy stukot”podczas jazdy na nierównościach.

Sworzeń wahacza – jest również bardzo istotną częścią w naszym samochodzie. Sworzeń jest podstawową częścią, mocującą zwrotnicę do wahacza. Awaria sworznia jest bardzo niebezpieczna może ona spowodować to ze każde koło pojedzie w inną stronę. Charakterystycznym uszkodzeniem sworznia wahacza jest pukanie. Dlatego każde niepokojące stuki puki warto sprawdzać w naszym warsztacie samochodowym.

SPRĘŻYNY I AMORTYZATORY ORAZ INNE ELEMENTY
Do najważniejszych elementów tłumiących zawieszenia należą sprężyny i amortyzatory.

Sprężyny – odpowiadają za tłumienie podzespołów które montowane są miedzy jezdnią a zawieszeniem. Najczęstszą usterką jaka występuje w tym elemencie zawieszenia jest pękniecie sprężyny co nie trudno będzie zauważyć nawet dla osoby która nie ma doświadczenia z dziedziny motoryzacyjnej.

Amortyzatory – ich zadaniem jest tłumienie drgań które przenoszą się na nadwozie oraz utrzymywanie styczności kół z drogą. Pierwszym objawem uszkodzenia amortyzatora będzie stukot lub też w amortyzatorach olejowych „wylanie się amortyzatora”. Sprawność oraz ich zużycie procentowe można sprawdzić na każdej stacji diagnostycznej. Zapraszamy wszystkich klientów na wymianę amortyzatorów markowych w bardzo niskich cenach.

Końcówka drążka kierowniczego – to przegub, który łączy drążek kierowniczy wychodzący z przekładni kierowniczej z kolumną McPhersona lub ze zwrotnicą. Końcówkę kierowniczą można sprawdzić podczas szybkich oraz krótkich ruchach kierownicą. Po każdej wymianie końcówki kierowniczej należy ustawić zbieżność kół.